Cele zajęć

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ 

Grupa: STARSZAKI , ZERÓWKA, Wychowawca: Kamila Wiśniowska

 

Październik 2017

Grupa: STARSZAKI

 

Tydzień 1.:  W zdrowym ciele zdrowy duch

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Umiejętność dopasowania ubrania do pory roku;
  • Doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów;
  • Uważne słuchanie tekstów literackich, analiza i  wyciąganie wniosków;
  • Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu;
  • Przestrzeganie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarz.
  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

Tydzień 2.: Jesienią w parku

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Klasyfikowanie według jednej cechy; nazywanie kolorów podstawowych i pochodnych;
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym;
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci;
  • Globalne czytanie wyrazu aparat.

Tydzień 3.:  Jesienią w lesie

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZ:

  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw podstawowych figur geometrycznych.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: aparat, las, mama.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek a, l, m w wyrazach.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Globalne czytanie wyrazu

Tydzień 4.:Przygotowania do zimy

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • Odbieranie bodźców z zewnątrz różnymi zmysłami i podawanie ich nazwy;
  • Liczenie w dostępnym zakresie; posługiwanie się liczebnikami porządkowymi; posługiwanie się liczebnikiem jeden.
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1;
  • Układanie prostych zdań, dzielenie zdania na wyrazy; wyrazu na sylaby, wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski;
  • Interesowanie się czytaniem i pisaniem;
  • Uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych;
  • Lepienie z plasteliny
  • Globalnie czyta wyraz

 

Grupa: ZERÓWKA

Wychowawca: Kamila Wiśniowska

 

Tydzień 1.:  W zdrowym ciele zdrowy duch

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów;
  • Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni;
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki;
  • Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.
  • Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.
  • Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.

Tydzień 2.: Jesienią w parku

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły;
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku;
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów;
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech;
  • Globalne czytanie swojego imienia oraz wyrazu aparat;
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – rozwijanie myślenia logicznego;
  • Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i  graficznych;
  • Tworzenie kolorów pochodnych z podstawowych i nazywanie  powstałych barw;
  • Wskazywanie litery a wśród innych liter.

Tydzień 3.:  Jesienią w lesie

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku;
  • Przeliczanie głoski w wyrazie 2–4-głoskowym;
  • Poszerzanie słownika dzieci o nazwy drzew,
  • Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.
  • Kreślenie znaków literopodobnych po śladzie i w  ograniczonym polu;
  • Konstruowanie pracy plastycznej według instrukcji;
  • Wskazywanie litery l w wyrazach;
  • Czytanie sylab w zakresie poznanych liter;

Podejmowanie próby kreślenia po śladzie litery l;

  • Globalne czytanie wyrazów: las, lis, sosna, jodła , świerk, kasztanowiec, klon, dąb.

Tydzień 4.: Przygotowania do zimy

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  • Posługiwanie się znakiem liczby 1 do podpisywania liczebności, oznaczenia kolejności i mierzenia;
  • Wskazywanie litery m wśród liter; czytanie sylab z literą m;
  • Czytanie prostych wyrazów w zakresie poznanych liter;
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
  • Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
  • Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.