Cele zajęć

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

 

GRUPA: ŚREDNIAKI
WYCHOWAWCA: KAROLINA MOŁEK
PAŹDZIERNIK 2019

 

PIERWSZY TYDZIEŃ

TEMAT: PANI JESIEŃ PUKA DO DRZWI

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne, dziecko:

  • klasyfikuje według podanej cechy,
  • starannie tworzy kompozycję,
  • utrwala kolejność wykonywanych czynności, stosuje określenia: „najpierw”, „później”,
  • poznaje sposoby pomagania zwierzętom,
  • obserwuje pogodę, dostrzega jej zmiany,
  • wypowiada się na temat obrazków, ustala kolejność zdarzeń,
  • potrafi wymienić charakterystyczne oznaki jesieni,
  • doskonali sprawność manualną,
  • naśladuje odgłos wiatru za pomocą torebki foliowej,
  • ćwiczy prawidłowy oddech.

DRUGI TYDZIEŃ

TEMAT: PREZENTY OD PANI JESIENI

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne, dziecko:

  • odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej,
  • nazywa dary jesieni,
  • segreguje dary jesieni,
  • poznaje budowę liścia,
  • zna i stosuje określenia: „dłuższy”, „krótszy”, „najdłuższy”, „najkrótszy”,
  • naśladuje czynności wykonywane przez nauczyciela,
  • rozwija poczucie rytmu,
  • układa opowieść na temat swojej pracy,
  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • doskonali umiejętność liczenia.

TRZECI TYDZIEŃ

TEMAT: JESTEM ZDROWYM PRZEDSZKOLAKIEM

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne, dziecko:

  • buduje dłuższe wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu,
  • poznaje właściwości papieru podczas darcia,
  • odczuwa nastrój słuchanej muzyki i próbuje go wyrazić za pomocą swobodnej ekspresji ruchowej,
  • poznaje formy zdrobniałe rzeczowników,
  • poprawnie liczy na konkretach,
  • rozwiązuje zagadki,
  • uczestniczy w zajęciach kulinarnych z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa,
  • staranie wykonuje pracę plastyczną,
  • rozpoznaje i nazywa przedmioty potrzebne do dbania o higienę,
  • wie, które produkty spożywcze są zdrowe i jak należy dbać o zdrowie.

CZWARTY TYDZIEŃ

TEMAT: KIEDY MAMY DZIEŃ, A KIEDY NOC?

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne, dziecko:

  • chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej,
  • nazywa podstawowe emocje,
  • wypowiada swoje rozumienie świata i zjawisk,
  • dostrzega przemienność dnia i nocy,
  • określa czynności wykonywane w dzień, wieczorem lub w nocy
  • stosuje formy grzecznościowe,
  • nawiązuje pozytywne relacje,
  • objaśnia kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej,
  • rozbudza wyobraźnię podczas rysowania,
  • współpracuje z grupą w zabawie.