Cele zajęć

Grupa: ZERÓWKA

Wychowawca: mgr Paulina Nowak

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

Listopad 2018

 

TYDZIEŃ I

Krąg tematyczny: Listopadowe wspomnienia

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie informacji o relacjach rodzinnych,
  • doskonalenie czytania metodą sylabową,
  • wprowadzenie litery M, m jak mapa;
  • kształtowanie poczucia przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzina;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej,
  • utrwalenie określeń najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od;
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,
  • stosowanie określeń ilustrujących następstwo czasu: wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu;
  • wprowadzenie cyfry i liczby 3;
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • ćwiczenie narządów artykulacyjnych;
  • rozwijanie słownika czynnego o pojęcie drzewo genealogiczne;

 

TYDZIEŃ II

Krąg tematyczny: Jesienna pogoda

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • poszerzanie wiedzy dotyczącej obiegowego ruchu ziemi,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez utrwalenie przemienności rytmu dzień – noc;
  • poznanie zjawiska skraplania się pary wodnej i jego skutków dla środowiska przyrodniczego;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie na podstawie doświadczeń z wodą,
  • rozwijanie myślenia operacyjnego – badanie stałości objętości płynów;
  • utrwalanie pojęć związanych ze zmianami pogody w cyklu pór roku,
  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach dotyczących jesienniej pogody,
  • wprowadzenie litery T, t jak termometr;
  • kształtowanie rozumienia pojęcia prognoza pogody,
  • odczytywanie i zapisywanie obserwacji dotyczących zjawisk atmosferycznych,
  • ćwiczenie umiejętności prezentowania swojej pracy na forum grupy;

 

TYDZIEŃ III

Krąg tematyczny: Zwierzęta domowe

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • samodzielne wyszukiwanie informacji o zwierzętach domowych z różnych źródeł;
  • wprowadzenie litery D, d na przykładzie wyrazu deska;
  • poszerzanie wiedzy na temat klasyfikacji zwierząt (ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby);
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie i nazywanie zbiorów obiektów;
  • wprowadzenie cyfry i liczby 4;
  • kształtowanie odpowiedzialności związanej z opieką nad zwierzętami domowymi;
  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach związanych ze zwierzętami domowymi;
  • kształtowanie wrażliwości i empatii w stosunku do zwierząt;
  • wskazywanie podobieństw pomiędzy ilustracjami obrazującymi pracę weterynarza

 

TYDZIEŃ IV

Krąg tematyczny: Zimno, coraz zimniej

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • rozwijanie poczucia wspólnoty, integrowanie grupy przedszkolnej;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie rytmów 3–4 elementowych słuchowo-ruchowych;
  • utrwalenie informacji o niedźwiedziach jako dzikich zwierzętach (bezpieczeństwo);
  • doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego – układanie historii na zadany temat;
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego korzystania z książek i ilustracji,
  • kształtowanie odpowiedzialności za własną pracę;
  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach związanych ze zwierzętami zasypiającymi na zimę;
  • wprowadzenie cyfry i liczby 5;
  • utrwalanie informacji o zwierzętach gromadzących zapasy na zimę;
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • wprowadzenie litery Y, y jak w wyrazie buty;
  • rozpoznawanie i nazywanie ptaków pozostających na zimę w Polsce oraz przylatujących podczas zimy;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez wskazywanie podobieństw i różnic pomiędzy obrazkami i wyrazami;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odczytywanie map i planów, zaznaczanie biegunów na globusie;
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących na obu biegunach;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności i empatii w stosunku do zwierząt;