Cele zajęć

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

GRUPA: MALUCHY
WYCHOWAWCA: ELŻBIETA PIOTROWSKA
CZERWIEC 2020

 

PIERWSZY TYDZIEŃ

TEMAT: SPORT TO ZDROWIE

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne, dziecko:

 

  • wzbogaca słownik o nazwy sportów letnich
  • kształtuje zwinność i zręczność
  • wsłuchuje się w treść opowiadania
  • ćwiczy rzut piłką do celu, oraz skoki obunóż
  • wypowiada się na temat tego, co lubi robić
  • wykonuje zadnia ruchowe z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego
  • opisuje cechy fizyczne przedmiotów
  • ćwiczy przeliczanie przedmiotów na konkretach
  • wie, jak należy dbać o swoje zdrowie

DRUGI TYDZIEŃ

TEMAT: CZYM PACHNIE LATO?

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne, dziecko:

 

  • nazywa letnie owoce
  • rozumie, że spożywanie owoców ma wpływ na zdrowie
  • posługuje się pojęciem „tyle samo”
  • rozumie konieczność mycia owoców przed jedzeniem
  • używa zwrotów grzecznościowych przed i po posiłku
  • wie, jakie kwiaty i owady można zobaczyć na letniej łące
  • porównuje wielkość elementów
  • ćwiczy analizę słuchową
  • prawidłowo liczy w dostępnym zakresie

TRZECI TYDZIEŃ

TEMAT: W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne, dziecko:

  • wie, jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowlane
  • grupuje zwierzęta ze względu na ich charakterystyczną cechę
  • wie, czym się żywią wybrane gatunki zwierząt
  • wie, że zwierzęta czują i chcą, aby o nie dbano, odczuwa potrzebę troszczenia się o zwierzęta
  • wzbogaca słownik o nazwy zwierząt i ich młodych
  • poznaje produkty odzwierzęce
  • doskonali umiejętność liczenia

CZWARTY TYDZIEŃ

TEMAT: PLANUJEMY LETNIE PODRÓŻE

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne, dziecko:

  • posługuje się określeniami, dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni i na płaszczyźnie
  • rozpoznaje i nazywa pojazdy
  • porównuje liczebność zbiorów, łącząc elementy w pary
  • posługuje się określeniami: „blisko” i „daleko”
  • manipuluje płaskimi figurami geometrycznymi, odwzorowuje wygląd obrazka ułożonego z figur
  • poznaje niektóre właściwości magnesu za pomocą doświadczeń i obserwacji
  • zna wybrane maszyny latające oraz sposób ich wykorzystania
  • odróżnia i nazywania różne środki lokomocji
  • zna zagrożenia, wynikające z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży